برنامه ریزی و هدفمند سازی یادگیری زبان انگلیسی قسمت دوم
نوشته شده توسط : elyas

بدیهی است تقویت همه­ ی مهارتها در یک زمان کار بسیار دشواری هست. اما شما می توانید با این طرح مطالعاتی بر تقویت سه مهارت تمرکز کنید و با ادامه ی این پروسه، سایر مهارتهای دیگر نیز تقویت خواهد شد.
اما از جمله اهداف جزئی در مسیر یادگیری زبان عبارتند از:

    تقویت مهارت شنیداری
    بالابردن دایره واژگان
    تقویت مهارت نوشتاری
    تمرین تلفظ همانند بومی زبان
    سلیس و روان صحبت کردن
    بالابردن سرعت گفتاری
    و …

04

اجازه دهید در قالب مثال بیان کنیم. مریم قصد دارد، اعتماد بنفس بیشتری به هنگام برقراری ارتباط در محیط کارش داشته باشد زیرا او گاهی، مجبور است با مشتریان خود که انگلیسی زبان هستند، تلفنی صحبت کند بنابراین او تصمیم دارد در زمان یک ماه با یک طرح مطالعاتی سه مهارت زیر را تقویت کند.

    صحبت کردن سلیس و روان
    بالابردن سطح شنیداری
    کاربردی کردن لغات جدید

در این طرح مطالعاتی مریم به عنوان فردی در نظر گرفته شده است که دارای سطح متوسط است، آیا این بحث مختص این شرایط است؟ قطعا خیر. چرا که در هر سطحی که باشید، نیاز به ارتقای همه مهارتها احساس می شود. حتی اگر در شروع مسیر یادگیری زبان قرار دارید، دارای هدفی مشترک،همچون استفاده بهینه از زمان 1 و بازدهی مناسب، خواهید بود. برای مثال برای تقویت مهارت گفتاری در هر سطحی، نیاز به مصالح پایه ای تحت عنوان لغت وجود دارد و تنها تفاوت، در میزان فراگیری آن می باشد. قطعا کسی که در شروع مسیر قرار دارد باید با هر آنچه که می آموزد، حتی به اندازه یک گفتگوی کوتاه چند جمله ای خود را محک بزند. پس مخاطب ما، همه زبان آموزان با هر سطحی از یادگیری می باشند.
یافتن تکنیکها

05

حال که می دانید کدام مهارتها نیاز به تقویت دارند، شما نیاز به تکنیکهایی دارید که به توسعه و استفاده مهارتها کمک کند. در ایده های استفاده از هر مهارت، خلاق باشید.مثلا برای بالا بردن دایره لغات باید بدانید کدام روش 1 مناسب شماست. آیا فردی بصری هست یا شنیداری ؟ آیا در یک داستان لغت را بهتر یاد میگیرید یا در یک فیلم؟ بنابراین باید روشی را انتخاب کنید که بیشترین بازدهی را برای شما داشته باشد. زیرا زبان آموزان متاسفانه اغلب درگیر مقایسه خود با دیگران می شوند و فکر میکنند روش های دیگران 100درصد برای آنها مناسب است، در صورتی که اینگونه نیست. به عنوان مثال برای تقویت فکر کردن به زبان انگلیسی، برای یکی ممکن است پاسخ به سوالات انگلیسی برگرفته از داستان ها مفید باشد و برای دیگری این روش کسل آور باشد. یکی علاقه به محتواهای خنده دار دارد و دیگری به منابع علمی علاقه مند است. پس سعی کنید منابع و روشی را دنبال کنید که از آن حداکثر بهره را میبرید. بر این اساس در ادامه یک طرح مطالعاتی پیشنهاد می شود که بر اساس علایق و توانایی هر فرد ممکن است، تغییر کند.

مهارت# 1: استراتژی و فعالیت های روان صحبت کردن:

07

مریم نیاز به یافتن یک تکنیک یا فعالیتی دارد تا به روان صحبت کردن 1 او کمک کند. او حتی قادر است به خوبی بنویسد اما نمی تواند بدون مکث و فکر کردن، صحبت کند. او تصمیم دارد تا در این راستا تلاش کند، بنابراین تکنیکی که پیشنهاد می شود این است که او یک داستان، فیلم یا فایل صوتی برای مطالعه پیدا کند و سپس سعی کند با صدای بلند در مورد آن صحبت کند، یا به صورت پرسش و پاسخ در بیاورد. کلید صحبت کردن به صورت روان این است که پاسخهای خود را حداقل سه بار تکرار کند. حال اگر مریم، علاقه به دیدن فیلم 2 دارد، او باید ویدئو را به بخشهایی تقسیم کند و پس از هر بار دیدن، سعی کند تا آنچه که در ویدئو مشاهده کرده است را حداقل سه بار بازگویی کند. آنچه که در ارتقای مهارت گفتاری بسیار مهم است، توجه به این موضوع است که باید استرس خود را در هنگام مکالمه از بین ببرید. 1





:: بازدید از این مطلب : 1
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 15 دی 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: